درب شیشه ای گردان

درب شیشه ای گردان از لحاظ عملکرد به گونه ای طراحی شده است که درب همیشه بسته است در حالیکه همیشه باز است.

با استفاده از این نوع درب ضمن امکان ورود و خروج همزمان افراد، از برخورد جلوگیری می شود. استفاده از این نوع درب برای اماکنی که اختلاف دمای داخل و خارج مجموعه زیاد است توصیه می شود.

این درب یکی از زیباترین و شیک ترین نوع درب های اتوماتیک می باشد، یک ورودی با پرستیژ و با فضای مناسب و مشتری مدار را مهیّا می کند.

این درب ها همچنین بر جریان هوا مؤثر می باشد در حین اینکه ورودی به داخل این ساختمان بدون استفاده از دست به راحتی ممکن می شود.

نصب درب شیشه ای گردان یا چرخان

درب اتوماتیک شیشه ای چرخان در واقع همان درب گردان سابق است که با نیروی دست باز میشد ولی با این تفاوت نیروی آن به موتور کوچکی انتقال یافته است.

این سیستم ترکیبی از سه یا چهار لنگه است که از لبه به صورت پره در کنار یکدیگر قرار گرفته اندو به این ترتیب زاویه 120 به 90 درجه با هم می سازند.

در اطراف محور مرکزی این درب معمولا سه یا چهار پانل به نام “بال” یا “برگ” وجود دارد. به دلیل قطر زیاد این نوع درب های اتوماتیک می توانند کالسکه و سبد خرید چرخ دار را نیز در خود جای دهد.

بلندترین درب گردان در اروپا در حال حاضر ۵٫۲ متر ارتفاع دارد و دارای ۴ بال است، برخی از این مدل درب ها دارای یک محفظه نمایش شیشه ای کوچک هستند.

این درب می تواند اشیای کوچک مانند مجسمه، انواع جواهرات و بدلیجات یا گیاهان را در خود جای دهد تا آن ها را در معرض دید افراد قرار دهد.

همچنین می توان به بال ها یا محور اصلی این درب میله هایی برای جلوگیری از تداخل عبور و مرور نیز نصب شود.

درب شیشه ای گردان

ساخت درب شیشه ای گردان

در ساخت درب اتوماتیک شیشه ای گردان می توان از حسگر مادون قرمز نیز استفاده کرد، حسگر با تشخیص حرکت، باعث چرخش درب می شود.

می توان این حسگر را در بالای ورودی و به روی اپراتور و یا به روی لت ها نصب کرد، البته ممکن است سنسور تشخیص حرکت  در خارج از یک ساختمان نصب شود.

حتی حرکت افرادی که قصد ورود به ساختمان را ندارند و صرفا از جلوی درب آن عبور می کنند را نیز به شمار آورد و درب را باز کند که این موضوع می تواند برای مصرف انرژی مساله مهمی باشد.

ساخت این درب می تواند شامل سه یا چهار لت باشد، این لت ها می توانند از لبه به یکدیگر متصل شوند یا با روشی خلاقانه تر، هسته مرکزی به صورت ستونی شیشه ای باشد.

گالری تصاویر

درب شیشه ای گردان

پروژه های درب شیشه ای گردان