درب کرکره برقی صنعتی

درب اتوماتیک صنعتی برای استفاده عمومی نیست و صرفا برای درب ورودی کارخانه ها و سوله های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

تیغه کرکره اتوماتیک صنعتی معمولا از نوع تیغه آلومینیوم سایز 100 بوده و موتور این نوع کرکره از نوع ساید یا موتور صنعتی است که در دو نوع تک فاز و سه فاز است.

برای نصب کرکره برقی صنعتی باید از ریل های صنعتی استفاده کرد، چون این نوع کرکره خارج از شهرها مورد استفاده قرار می گیرد.

استفاده از درب اتوماتیک صنعتی یا کرکره برقی برای فضاهای صنعتی به دلیل کاهش زمان نقل و انتقال و جلوگیری از سرما یک گزینه مناسب است.

با توجه به عریض بودن ورودی سوله های صنعتی و تردد زیاد و مداوم وسائل نقلیه مثل کامیون، لیفتراک و … استفاده از درب های کرکره ای صنعتی ضروری است.

مشخصات فنی کرکره برقی صنعتی

مشخصات فنی کرکره برقی صنعتی این است که از شمش های آلومینیوم سخت و مرغوب با آلیاژ 6063 در دو نوع اکسترودی و رول فرمینگ است.

این نوع درب کرکره با رنگ آمیزی الکترواستاتیک تنوع رنگی دارد و تیغه ها در انواع تک جداره و دو جداره و امکان خلاصی و حرکت دستی در هنگام قطع برق را دارد.

طراحی اصولی و استحکام این نوع تیغه ها از نظر فرم مشخصات فنی کرکره برقی صنعتی محسوب می شود و برای درب های سوله، درب های صنعتی و انبارهای مواد غذایی کاربرد دارد.

از ویژگی های کرکره برقی صنعتی قدرت موتور آن است؛ در ابعاد بزرگتر از موتور های صنعتی سه فاز استفاده می شود که وزن کشش این موتورها تا 1500 کیلوگرم است.

موتورهای مناسب برای درب یا کرکره برقی صنعتی از نظر سرعت و قدرت دارای طیف های گسترده و مختلفی است.

قدرت موتورهای گیربکسی ساید صنعتی از 250 نیوتن تا 750 نیوتون بوده و سرعت این موتورها از 5/12 دور در دقیقه 12.5تا 27 دور در دقیقه است.

درب کرکره اتوماتیک صنعتی

مزایای کرکره برقی صنعتی

از مزایای کرکره برقی صنعتی می توان به عملکرد آسان، حرکت روان با صرف نیروی کمتر و امنیت با قفل های منحصر به فرد اشاره کرد.

زمان باز و بسته شدن درب فضای زیادی اشغال نمی شود و درب کارخانه نمای زیبایی خواهد داشت، این موارد نیز از ویژگی های کرکره برقی صنعتی است.

حفاظت محیط در برابر عوامل جوی نامساعد و نور خورشید، حفاظت در برابر سرقت و قابلیت کنترل از راه دور سایر مزایای کرکره برقی صنعتی است.

با به کارگیری پروفیل های صنعتی خاص و موتورهای صنعتی ساده و ضد حریق با تردد نامحدود، امکان اجرای کرکره تا عرض 22 متر و ارتفاع 18 متر وجود دارد.

مزایای کرکره برقی صنعتی امنیت بالا، امکان اتصال به سیستم مدیریت ساختمان و عایق حرارت، رطوبت، گرد و غبار و صدا محسوب می شوند.

امکان به کارگیری ترمز اضطراری برای جلوگیری از سقوط ناگهانی و امکان اتصال به صورت LOOP و چشمی نیز وجود دارد.

کاربرد کرکره برقی صنعتی

تفاوت کرکره برقی صنعتی با سایر کرکره های برقی در قدرت این نوع کرکره است. نوع تیغه و قدرت موتورهای کرکره صنعتی بی نظیر است.

کاربرد کرکره برقی صنعتی با طرح هایی که در تیغه های کرکره برقی ارائه می شود متناسب با محل نصب است.

کرکره برقی صنعتی دارای سرعت بالا برای باز و بسته شدن داشته و عایق حرارتی و برودتی  است که کاربرد آن را قابل توجه می کند.

کرکره برقی صنعتی در برابر وزش باد شدید مقاوم بوده، دارای استحکام  بالا و استهلاک بسیار پایین است و یراق آلات منحصر به فردی دارد.

کاربرد کرکره برقی صنعتی و نصب آن با سیستم پایه متحرک، نصب با ۳ پایه موتور و نصب با سیستم چرخ دنده و زنجیر با توجه به ابعاد و وزن درب های اتوماتیک انتخاب می شود.

درب کرکره اتوماتیک صنعتی
درب کرکره اتوماتیک صنعتی

قیمت درب کرکره اتوماتیک صنعتی

قیمت درب های صنعتی به دلیل بزرگ بودن ابعاد و طبیعتا داشتن مقدار بیشتر مواد اولیه از قبیل شاتر های آلومینیومی استثنایی بودن نوع ریل ها داشتن موتور های بزرگ تر و قوی تر بر حسب نیوتن بر متر مربع  بیش از کرکره های معمولی و کوچکتر است ولی براساس قیمت در واحد متر مربع شاید از کرکره های خیلی کوچکتر ارزانتر محاسبه گردد.

زیرا به طور مثال  یک کرکره کوچک 1×2 متری تمام مصالحی را که یک کرکره 3×4 متری نیاز دارد را از قبیل موتور و برد و متعلقات شفت و… دارا میباشد ولی به دلیل سطح کم این مبالغ که در مجموع سرشکن و تقسیم بر ابعاد  می گردد بسیار قیمت بالایی را در هر متر مربع به ما می دهد.

حال اینکه این مطلب در مورد کرکره های بزرگ با ابعاد صنعتی کاملا برعکس عمل می کند و هر چه ابعاد کرکره ها بزرگتر میشود قیمت آنها در واحد متر مربع کمتر می شود و این از دیگر مزایای کرکره ها با عرض های صنعتی میباشد

ولی در کل موتورهای آنها از نظر قیمت چندین برابر موتور های ضعیف تر و اسلت های آنها از نظر وزن آلومینیوم در متر مربع بیش از کرکره های کوچک  و طبیعی است گرانتر میباشد و البته هزینه های اجرایی و طراحی و حمل و ایاب و ذهاب از نکاتی میباشد که در این نوع سازه ها بسیار قابل توجه است.

نصب درب کرکره اتوماتیک صنعتی

برای نصب کرکره های بزرگ صنعتی به مواردی از قبیل نوع ریل ها و محل قرار گرفتن آنها و استراکچر نگهدارنده آنها بیشترین توجه را باید داشت.

ریل ها حتما باید از جنس فولادی با تیکنس های بیش از 2 میلیمتر باشد؛

محل قرارگرفتن ریل ها در درب های صنعتی بسیار مهم میباشد و ایجاد گارد های محافظ ریل نیز از نکات قابل توجه در اجرای کرکره های صنعتی بزرگ میباشد.

استراکچر موتور و شفت و اسلت ها حتما باید با محاسبات دقیق انجام گیرد.

نقاط اتصال جوشکاری ها و یا پیچ و مهره ها حتما باید بعد از اجرا توسط تکنسین های شرکت بازدید و مورد تایید قرار بگیرد و تمام و مراحل اجرایی باید به صورت مکتوب تایید و پی گیری شود.

در تنظیمات این سیستم ها باید حتما نکات هشدار دهنده و برچسب های هشدار نصب گردد.

همواره قبل از اجرا از طول وسایل نقلیه ای که در این مسیر تردد می کند آگاهی های لازم را کسب و در انتهای فوقانی درب حتما باید از گارد های محافظ شاتر استفاده نمود.

در اجرای اینگونه سازه ها نکات قابل توجه بسیاری وجود دارد که رعایت  هر کدام از آنها برای دوام و عملکرد و طول عمر و ایمنی محیط حیاتی میباشد.

درب کرکره اتوماتیک صنعتی
درب کرکره اتوماتیک صنعتی

موتور های کرکره های صنعتی

موتور های کرکره های صنعتی از مهمترین قسمت اجزای تشکیل دهنده آنها میباشد و به تناسب شفت و محور آنها به دلیل عریض بودن باید دارای استاندارد های خاص خودش از نظر طراحی و اجرا باشد.

اغلب این موتور ها ساید گیربکسی بوده که شرکت ایزی رولاپ از شرکت مارنتک آلمان تهیه می نماید که از نظر کیفیت و کارایی و توان بر حسب نیوتن بر متر مربع از بهترین ها میباشد.

شفت فولادی  و محور عرضی این سیستم ها از آلیاژ های فولادی خاص با تیگنس های متفاوت برای عرض های متفاوت تولید و اجرا می گردد.

شرکت آسان سازه بیش از دو دهه میباشد که برای اغلب کارخانجات بزرگ و نمایشگاه ها و سازمانهای دولتی و غیر دولتی کرکره های صنعتی با ابعاد بسیار بزرگ طراحی و اجرا می نماید که از نظر کیفی و ایمنی سرآمد نمونه های خارجی آن نیز میباشد.

کرکره های صنعتی به خاطر داشتن بعضی از خصوصیات اجرایی با انواع کرکره های رولاپ تفاوت های منحصر به خودش را دارد.

درب اتوماتیک کرکره های اسپید

اندکپ ها و صفحه های جانبی نگهدارنده کرکره های صنعتی تماما در کارگاه های شرکت آسان سازه توسط متخصصین مجرب طراحی و تولید می گردد.

اسلت ها یا همان تیغه شاتر کرکره ها یکی دیگر از مواردی است که از اهمیت خاصی برخوردار میباشد و باید بر اساس عرض و ارتفاع نوع آنها کاملا مشخص و سپس اجرا گردد.

اسلت های 10 سانتی و 14 سانتی آلومینیومی که حتما باید از آلیاژ فابریک 6063 اکسترود گردد و تیکنس قلاب ها و غضروف های آنها برای تحمل وزن و بار کرکره ها بسیار حائز اهمیت و حیاتی میباشد.

نصب سنسور های جانبی و سنسور های فرود و ایجاد  سیستم کنترل اضطراری در کنار درب ها نیز از پارامتر های مهم اجرایی اینگونه درب های بزرگ و سنگین میباشد.

سنسور های فرود یا نشستن کرکره بر روی بار یکی از مهمترین مواردی میباشد که در این سیستم ها نباید نادیده گرفته شود و حساسیت آنها نیز بسیار حائز اهمیت است.

شرکت آسان سازه اینگونه سیستم ها را به گونه ای طراحی می کند که با  کمترین تماس درب در محل خود ایست کند و کوچکترین فشاری را بر روی اجسام و اجناسی که در زیر آنها در هر نقطه ای از درب که باشد وارد نیاورد.

 گالری تصاویر

درب کرکره اتوماتیک صنعتی

نمونه پروژه های درب کرکره اتوماتیک صنعتی