درب کرکره اتوماتیک زیر سقفی یا سکشنال

درب کرکره زیر سقفی یا به اصطلاح امروزی سکشنال که از ترکیب پنل های رول فرمینگ فلزی گالوانیزه و یا آلومینیومی به مقاطعی با قطر  ۴ تا ۵ سانتی و ارتفاع ۵۰ سانتیمتری تهیه  می شود.

در عرض مورد نیاز برای پروژه ها با اندازه های مختلف برش خورده و کپس میشود و با استفاده از یراق آلات مربوطه مونتاژ و اجرا میگردد.

از خصوصیات بارز این سیستم قرار گرفتن آنها در زیر سقف و بی نیاز به فضای اضافی توپ کرکره ها و به دلیل استفاده سیستم از یراق آلات و فنر های کششی  تقویت کننده؛ این سیستم در زمان بی برقی به سهولت باز و بسته نیز می شود.

درب کرکره زیر سقفی یا سکشنال درب سکشنال دارای عملکردی آسان، کیفیت خوب و ظاهری زیبا و هماهنگ با نمای ساختمان است.

انواع درب کرکره زیر سقفی یا سکشنال

انواع درب کرکره زیر سقفی یا سکشنال شامل معمولی، سه شیار و تک شیار است.

درب کرکره زیر سقفی یا سکشنال صنعتی معمولا برای ورودی کارخانه ها و سوله ها استفاده می شود و اندازه آنها بزرگ و نامحدود است.

نصب این نوع درب کرکره به شرایط و فضای موجود بستگی دارد که به سه روش نود درجه، زاویه دار برای پارکینگ هایی که شیب دارند و عمود باز شو اجرا می شود.

این محصول به علت داشتن مکانیزم خاص و مزیت های فراوان، برای ساختمان های هوشمند و مدرن کاربرد بسیاری دارد.

نصب و باز شدن درب کرکره زیر سقفی یا سکشنال که از چند پنل آلومینیومی یا پلی کربنات و… تشکیل شده است، توسط لولاهای فولادی است.

این نوع درب کرکره برای پارکینگ مورد استفاده است. با ریل های جانبی از حالت عمودی در حالت باز به حالت افقی و موازی با سقف در حالت بسته در می آید.

نحوه عملکرد درب کرکره زیر سقفی یا سکشنال طوری است که بهترین میزان بازشو در عرض و ارتفاع را دارد.

این نوع کرکره برقی ایمنی و عایق بندی مناسب در برابر آب دارد.

کرکره زیر سقفی
درب کرکره اتوماتیک زیر سقفی یا سکشنال

کاربرد درب کرکره زیر سقفی یا سکشنال

کاربرد درب کرکره زیر سقفی یا سکشنال برای پارکینگ هایی با تردد بسیار بالا مناسب است.

این نوع درب کرکره فنرهای بالانس بسیار قوی دارد که فشار اضافی را کم می کند و وزن اصلی پانل های درب را متعادل می کند.

در کنار یک سیستم اتوماسیون کاربرد درب کرکره زیر سقفی یا سکشنال برای تردد بسیار بالا با استفاده از موتور کشنده لازم است.

چرخ های ضد سایش و ریل های نگهدارنده در این نوع کرکره اتوماتیک، استهلاک درب را کاهش می دهد.

فضای لازم برای نصب درب سکشنال20 تا 25 سانتی متر از ارتفاع است.

کاربرد درب کرکره زیر سقفی یا سکشنال برای فضاهایی است که از لحاظ ارتفاع و فضای پارکینگ محدودیت دارند.

در ساختار درب کرکره زیر سقفی یا سکشنال از چند یراق مختلف استفاده شده که  بسیار محکم بوده و دارای امنیت بالایی است.

مشخصات فنی درب کرکره زیر سقفی یا سکشنال

مشخصات فنی درب کرکره زیر سقفی یا سکشنال شامل ابعاد درب سکشنال می شود و دارای ساختاری از چند پنل است.

ضخامت و ابعاد این نوع درب کرکره 36 میلی متر است و از فوم فشرده پر شده است که موجب عایق کامل صوتی می شود.

ساختار و ابعاد درب سکشنال پانل ها فولاد گالوانیزه با قطر 0.4 میلی متر است که روی آن را 16 میکرون عنصر روی پوشانده اند.

سایر مشخصات فنی درب کرکره زیر سقفی یا سکشنال ابعاد و ارتفاع استاندارد در بالا بازشو درب است که  2.70 متر است.

با داشتن فنر خوب و شارژ آنها، درب سکشنال به صورت دستی بالا و پایین می شود، برای این کار به نیرویی معادل با 15 کیلوگرم نیاز است.

درب کرکره اتوماتیک زیر سقفی یا سکشنال
درب کرکره اتوماتیک زیر سقفی یا سکشنال

موتور درب کرکره زیر سقفی یا سکشنال

اگر موتور درب کرکره زیر سقفی یا سکشنال کیفیت خوبی داشته باشد، می توان توسط یک ریموت درب سکشنال را بالا و پایین کرد.

درب اتوماتیک کرکره ای با موتور زیر سقفی نوعی درب اتوماتیک پارکینگی است که در بالای درب فضایی برای جمع شدن تیغه کرکره وجود ندارد.

موتور درب کرکره زیر سقفی یا سکشنال از نوع ساید است و دارای سیستم بالارونده است که از شاترزهای 60 سانتی استفاده می شود.

موتور این نوع درب روی سقف پارکینگ نصب می شود. در صورت نبودن برق این نوع درب کرکره ای اتوماتیک راحت تر از سایر مدل ها باز و بسته می شود.

نصب درب کرکره زیر سقفی  یا سکشنال

درب اتوماتیک سکشنال یا درب اتوماتیک زیر سقفی در طرح و رنگ های متنوع و در ابعاد گوناگون و استاندارد یکی از بهترین راه حل ها برای محیط هایی هستند که محدودیت ارتفاع ، مانعی برای نصب دربهای معمولی می باشد.

نصب درب سکشنال یا درب زیر سقفی به علت استفاده از فنرهای بالانس که وزن اصلی پانل ها را بالانس می کند، ضمن تقلیل فشار وارده بر موتور سیستم، تردد نا محدود را برای این سیستم به ارمغان می آورد.

بدین ترتیب در مکان هایی که نیاز به درب اتوماتیک با تردد بالا می باشد انتظار می رود نصب درب اتوماتیک سکشنال یا درب اتوماتیک زیر سقفی با استهلاک کم و عدم نیاز به سرویس های دوره ای یکی از بهترین گزینه ها باشد.

همچنین به علت ساختار خاص پانل های درب سکشنال که در آن فوم پلی یورتان به عنوان یکی از اجزای اصلی داخل پانل شناخته می شود.

در مکان هایی که کاهش تبادل حرارت محیط داخل و خارج مورد نیاز می باشد، نصب درب سکشنال زیر سقفی به عنوان یک عایق حرارتی بسیار مفید نقش بسزایی در این حیطه ایفا می کند

قابل توجه اینکه بر روی پنل های این درب ها می توان به درخواست مجری اشکال هندسی مانند دایره و یا مربع  به اطلاع متناسب ایجاد نمود و در داخل آنها از شیشه های دوجداره یا تلق های پلی کربنات دوجداره استفاده نمود و بدینوسیله نور لازم را برای محیط فراهم نمود.

درب کرکره اتوماتیک زیر سقفی

مزیت درب کرکره زیر سقفی  یا سکشنال

از مهمترین مزایای درب های پارکینگی زیر سقفی یا سکشنال توانایی ایجاد درب های نفر در داخل آنها میباشد به گونه ای که این سیستم با داشتن یراق و لولای های مخصوصی ایم شرایط را بوجود می آورد که در قلب خود یک درب نفر رو برای سهولت در تردد را داشته باشد.

باید توجه داشت که به هیچ عنوان نباید زمان باز بودن درب های نفر رو از ریموت ها و یا کنترل بالابرنده  استفاده نمود و قبل از باز کردن فرمان دادن به سیستم حتما باید از بسته بودن درب اطمینان حاصل نمود.

لازم به توضیح است که در اغلب این سیستم ها سنسور هایی بر روی درب نفر رو قرار دارد که تا زمانی که درب نفررو بسته نباشد سیستم برای بالا رفتن عمل نمی کند.

با توجه به ضرورت استفاده از درب های اتوماتیک برای ورودی پارکینگ در ساختمان های مسکونی، اداری و تجاری انتخاب یک درب مناسب باید علاوه بر سهولت در استفاده، دارای کیفیت مطلوب و ظاهری زیبا، هماهنگ با نمای ساختمان نیز برخوردار باشد که این امر در این گونه درب ها به خاطر تنوع در رنگ و طرح کاملا امکان پذیر میباشد.

مزیت درب کرکره زیر سقفی  یا سکشنال پارکینگی جدیدترین و مدرن ترین درب های اتوماتیک حال حاضر در بازار ایران و جهان می باشند.

با درنظر گرفتن رویکرد و توصیه معماران و سازندگان در نهایت مصرف کنندگان هم از نظر کیفیت و هم از نظر زیبایی، درب کرکره زیر سقفی  یا سکشنال بهترین انتخاب برای اتوماسیون درب ورودی پارکینگ ساختمان به شمار می آید.

از مزایای درب اتوماتیک سکشنال یا زیر سقفی استفاده بهینه از حداکثر فضای داخل پارکینگ می باشد، در این سیستم کلیه پنل های درب به صورت اتوماتیک به زیر سقف پارکینگ می رود و حداکثر فضای که درب سکشنال اشغال می کند ۱۵ سانتی متر می باشد.

گالری تصاویر

درب کرکره اتوماتیک زیر سقفی یا سکشنال

پروژه های درب کرکره اتوماتیک زیر سقفی یا سکشنال