پرده سقفی متحرک بیرونی (رومن)

پرده سقفی متحرک بیرونی یا رومن بیشتر برای استفاده در  باغ ها و باغچه ها و رستورانهای سرباز و یا تراس های خانگی و رستورانی روف گاردن های رستورانی و یا مسکونی  و در بعضی موارد  در زیر پنجره های سقفی و نورگیر هایی که در سقف ایجاد می شود از نوع ظریف تر کاربرد دارد.

مکانیزم حرکتی این نوع پرده خاص بوده و مانند پرده های معمولی کار نمی کند.

زمانی که شما پرده ای را نصب میکنید پرده بر اثر وزن خود تمایل به آویزان شدن از بالا به پایین را دارد ولی در پرده سقفی پرده بدون داشتن هیچ نوع شکمی باید به صورت افقی حرکت کند.

در  پرده سقفی متحرک بیرونی یا رومن که به صورت تمام اتوماتیک عمل میکند پرده به وسیله حامل هایی از جنس آلومینیوم که به صورت موازی در هر 50 تا 60 سانت از هم قراردارند بوسیله تسمه هایی دندانه دار که داخل ریل های ثابت جانبی به موتور و متعاقبا به مرکز کنترل و   از یک ریموت کنترل فرمان می گیرد، باز و بسته می شود.

با چاپ تصاویر زیبا روی پارچه، امکان ایجاد جذابیت خاص فراهم شده به نحوی که شما بالای سر خود، یک آسمان مجازی متحرک را مشاهده خواهید کرد.

نصب پرده سقفی متحرک بیرونی یا رومن

نصب پرده سقفی متحرک بیرونی یا رومن قابل استفاده برای انواع روف گاردن ها، آلاچیق های باغی و ویلایی، رستورانهای نیمه باز، تراس های بدون سقف و مشرف می باشد.

نصب پرده سقفی متحرک بیرونی یا رومن قابل کنترل به صورت دستی و برقی و ریموت کنترل است، در مجتمع تجاری، اماکن اداری و عمومی،فرودگاه ها، ورودی اورژانس بیمارستان ها و رستوران های سرباز و تراس و بالکن قابل اجراست.

پرده سقفی متحرک بیرونی (رومن)
پرده سقفی متحرک بیرونی (رومن)

ویژگی پرده سقفی رومن 

ویژگی سبک پرده سقفی متحرک رومن این است که برای ساختمان‌ های کلاسیک مناسب است، در طراحی این پرده‌ ها خطوطی را در نظر می‌گیرند تا در زمان جمع کردن پرده، خط‌ چین‌ های ایجاد شده در آن، عملیات تا شدن پرده را به‌ صورت یکنواخت صورت دهد.

ویژگی سبک پرده سقفی متحرک رومن این است که به هم ریختگی و نازیبایی در هنگام باز و بسته کردن دیده نمی شود، نصب این پرده بسیار با دقت انجام می پذیرد و گونیا بودن محل اجرا بسار حائز اهمیت میباشد.

این سازه به دلیل داشتن وزن و قابلیت اجرا در ابعاد بزرگ  حتما باید از استراکچر فلزی بسیار محکم و با ساخت دقیق  بر اساس نقشه اجرایی انجام پذیرد.

ریل های این سازه از آلومینیوم بوده که حامل ها به دوطرف آنها توسط چرخ های دبل متصل می گردند.

حامل هایی که پارچه ها با دقت و با استفاده از یراق مخصوص به آنها متصل میباشند از جنس آلومینیوم آلیاژی خاصی میباشند که با مقطع خاصی که دارند از هر گونه شکم دادن و افتادگی پرده در سطوح بالا جلوگیری میکنند .

حامل های آلومینیومی در عرض کار و به تعداد زیادی موازی یکدیگر قرار دارند که با نظم و ترتیب به دنبال هم پرده را باز و بسته می نمایند.

سیستم موتوری این محصول اغلب از موتور ها سامفی فرانسه میباشد که برای اینگونه پرده ها طراحی و تولید گردیده است که توسط قرقره و تسمه های دندانه دار استاندارد ه در ریل های دوطرف سازه قرار دارند به وسیله هنگر های مخصوص به صورت همزمان پرده را باز و بسته می نماید..

پرده ها به دلیل مجاورت با گرد و غبار نیاز به تمیز شدن دارند، پرده سقفی متحرک رومن به راحتی تمیز شده، طرح و رنگ های مختلفی دارد که به دکوراسیون  محیط اجرا نیز زیبایی خاصی همراه با کارایی و مرنیزه کرده محیط می دهد..

ویژگی دیگر پرده سقفی متحرک رومن این است که این سازه در مقابل باران های شدید مقاوم بوده و با اجرای آبروهایی در اطراف آن آب های جاری را به محل های تخلیه هدایت می نماید.

گالری تصاویر

پرده سقفی متحرک بیرونی (رومن)

پروژه های پرده سقفی متحرک بیرونی (رومن)