با انواع درب پارکینگی آشنا شوید

پروژه کرکره ویلایی لواسان خیابان بهار

انواع درب پارکینگی

انواع درب پارکینگی را می توانید برای فضاهای مختلف استفاده کنید، می توانید جک پارکینگی مناسب را با توجه به نکات زیر تهیه کنید.

وزن، سنگین یا سبک بودن هر لنگه درب، میزان تردد و رفت و آمد در شبانه روز، اندازه عرض هر لنگه درب مواردی است که برای انواع درب پارکینگی باید در نظر بگیرید.

انواع جک پارکینگی مناسب برای باز و بسته کردن درب اتوماتیک، فلزی، پارکینگ، ورودی ساختمان ها و.. طراحی و تولید می شوند.

برای ساختمان هایی با تعداد طبقات بیشتر از درب های سنگین تر استفاده می شود، چون در این نوع ساختمان ها رفت آمد زیاد است از جک هیدرولیکی استفاده می شود.

در ساختمان هایی با تعداد طبقات کمتر از درب های سبک تر استفاده می شود و چون در این نوع ساختمان ها رفت و آمد کمتر است جک مکانیکی کاربرد بیشتری دارد.

درب پارکینگ تاشو

درب پارکینگ تاشو نوعی درب قدیمی است که با طرح و ابعاد هر خانه ای حتی آپارتمان های قدیمی نیز هماهنگ است.

درب پارکینگ تاشو یک درب تکی است که به دوصورت وجود دارد؛ نوع اول از سمت چپ به راست باز و بسته شده، نوع دیگر به سمت بالا حرکت کرده و باز می شود.

درب پارکینگ از نظر جنس با یکدیگر متفاوت هستند مثلا از جنس چوب، فولاد، آلومینیوم  که هر کدام دارای مزیت های زیادی بوده و با سبک های مختلف وجود دارند.

درب پارکینگ آلومینیومی دارای مزیت فراوانی مانند قیمت ارزان تر، وزن سبک، ضد زنگ زدگی و معمولا برای درب پارکینگ تاشو استفاده می شود.

درب پارکینگ کرکره ای

درب پارکینگ کرکره ای مخصوص خانه های جدید است، ویژگی این نوع درب نسبت به درب های تاشو این است که جای خیلی کمی اشغال می کنند.

این نوع از درب از چند قطعه و بخش افقی تشکیل شده است که روی چیزی شبیه به غلطک لغزیده و به سمت بالا یا پایین حرکت می کند و باعث باز یا بسته شدن درب پارکینگ می شود.

درب پارکینگ چوبی زیبایی و ظاهر بسیار جذابی دارد، در برابر دما و رطوبت حساس بوده و لازم است برای جلو گیری از آسیب این گونه درب ها هر چند سال یکبار آن را رنگ آمیزی یا تعویض کنید.

درب پارکینگ فولادی بسیار مقاوم بوده و ایمن تر از جنس چوب، آلومینیوم یا فایبرگلاس است. این درب ها نیاز کمتری به تعمیر و نگهداری دارند و برای گاراژهای بزرگ مناسبند.