درب اسلایدینگ یک لت بازشو

نصب درب شیشه ای اسلایدینگ یک لت بازشو متداول ترین نوع از درب های اتوماتیک خطی می باشند. آن ها در هر مکانی که فضای مناسب طولی داشته باشد قابل استفاده اند.

درب شیشه ای اسلایدینگ اتوماتیک ورودی را به نحوی زیبا و شکیل اتوماتیک می کند.

انواع آپشن های قابل ارائه با نصب درب شیشه ای اسلایدینگ:

درب های ضد حریق و ضد دود
دربهای فرار و نجات
درب های امنیتی با میزان مقاومت معین (WK2+WK3)
درب های ضد زنگ و ضدآب
درهای هوابند
درب های تمام شیشه

عملکرد درب اسلایدینگ یک لت بازشو

عملکرد درب اسلایدینگ یک لت بازشو به صورت استاندارد دو لت مسطح متحرک و دو لت ثابت وجود دارد و لت های متحرک در یک مسیر خطی به صورت کشوی باز و بسته می شوند.

در مدل اسلایدینگ تلسکوپی چهار لت متحرک و دو لت ثابت وجود دارد و عملکرد آن به این صورت است که در هر سمت دو لت متحرک وجود داشته که به صورت کشویی حرکت کرده و روی لت ثابت قرار می گیرند.

به همین علت درب اتوماتیک شیشه ای مدل مسطح تلسکوپی نزدیک به ۲۰ درصد عرض بازشو بیشتری نسبت به مدل ساده دارد.

بخش های اصلی تشکیل دهنده اپراتور درب های اتوماتیک شیشه ای عبارتند از: موتور الکتریکی،‌مدار فرمان و استابلایزر ، شاسی و کاور، سنسور تشخیص حرکت (راداربا قابلیت Saving Energy)، قفل الکتریکی ، منبع تغذیه ، باتری پشتیبان ، قلاب چرخدار(هنگر) و تسمه انتقال نیرو، کی پد دیجیتال به همراه نمایشگرو عیب یاب خودکار .

عملکرد درب اتوماتیک شیشه ای به این شکل است که ابتدا برق ۲۲۰ ولت وارد منبع تغذیه شده و به برق ۲۴ ولت برای تغذیه موتور و مرکز کنترل تبدیل می شود. مدار فرمان، عملکرد موتور و قفل برقی را براساس اطلاعات دریافتی از رادارها و سایر سنسورهای امنیتی کنترل می کند.

درب اسلایدینگ یک لت بازشو

درب اسلایدینگ دوطرفه

عملکرد درب اسلایدینگ دو طرفه

عملکرد درب اتوماتیک شیشه ای به این شکل است که ابتدا برق ۲۲۰ ولت وارد منبع تغذیه شده و به برق ۲۴ ولت برای تغذیه موتور و مرکز کنترل تبدیل می شود. مدار فرمان، عملکرد موتور و قفل برقی را براساس اطلاعات دریافتی از رادارها و سایر سنسورهای امنیتی کنترل می کند.

در صورتی که رادار حضور فرد را تشخیص دهد، مدار فرمان به موتور فرمان حرکت داده و نیروی حاصل از موتور به کمک تسمه انتقال قدرت به هنگر ها منتقل می شود.

هنگرها نیز که لت های متحرک را به صورت معلق نگه داشته اند بر روی ریل تعبیه شده در شاسی به صورت کشویی حرکت کرده و در نتیجه مسیر عبور باز می شود. تمامی تجهیزات فوق الذکر درون شاسی درب اتوماتیک قرار گرفته و یک پوشش آلومینیومی با عنوان کاور بر روی آن قرار می گیرد.

از جمله مهمترین عوامل اثرگذار بر طول عمر اپراتورهای درب شیشه ای عبارتند از: نوع موتور الکتریکی، کیفیت ساخت چرخ هنگرها، جنس تسمه انتقال قدرت و مقاومت مدار فرمان در برابر نوسانات الکتریکی.

نصب درب اسلایدینگ دو طرفه

نصب درب اسلایدینگ دو طرفه امروزه در راستای دو هدف مهم مورد توجه و استفاده قرار گرفته اند، اول مدیریت و کاهش مصرف انرژی و تنظیم دمای محیط و دیگری مدیریت و کنترل تردد.

یکی از مهمترین مسائل در مورد نصب درب اسلایدینگ دو طرفه سیستم فریم آنها می باشد  که حتما باید از جنس آلومینیوم آلیاژ  6063 و فابریک  باشد و توان نگهداری وزن شیشه ها را نیز داشته باشد.

سپس فریم شیشه ها از مهمترین  نکاتی میباشد که باید به آن توجه نمود . فریم ها نیز باید حتما از آلیاژ  آلو مینیوم 6063  بوده زیرا دوام و استقامت و نگهداری رنگ و  قابلیت  آنادایز  (آبکاری) این فریم ها بسیار دارای اهمیت میباشد .

فریم ها به همراه لاستیک های با خاصیت الاستیسیته بالا و نوارهای مویی درزبندی کامل ورودی محیط را به  خوبی ایزوله نموده و از خروج و ورود گرد و غبار جلوگیری و برودت محیط را به دلخواه حفظ می نماید.

در این مدل درب، اندازه باز شدن درب، نیمی از فضای ورودی شما خواهد بود. فریم های این مدل درب باریک و یا پهن هستند و درب شیشه ای است که روی ریل قرار می گیرد و می شود هم با فریم و هم بدون فریم آن را آماده کرد که به مدل بدون فریم آن فریم لس هم گفته می شود.

درب شیشه ای اتوماتیک کرو (محدب)

درب شیشه ای اتوماتیک کرو اتوماتیک نیم گرد یا تمام گرد با معماری زیبایی که دارند می توانند فضای زیبایی را برای محیط شما ایجاد کنند.

استفاده از درب شیشه ای اتوماتیک کرو در محیط هایی که از معماری منحنی شکل استفاده شده بسیار جذاب است.

درب‌ اتوماتیک نیم دایره یا خم برای اماکن و محل هایی طراحی شده است که از نظر نما و معماری، به صورت نیم دایره یا کمانی از دایره می باشد.

قوس درب شیشه ای اتوماتیک کرو به درخواست و سلیقه مشتریان و بسته به نیاز محل در نظر گرفته می شود.

درب های نیم گرد نیز همانند دربهای کشویی و تلسکوپی شامل طرح های متنوعی برابر نیاز و درخواست مشتریان می باشد.

قیمت درب های اتوماتیک کرو به دلیل طراحی پیچیده به مراتب نسبت به درب های اتوماتیک اسلایدینگ گرانتر است.

قیمت درب شیشه ای اتوماتیک خم یا کرو

عوامل گوناگونی بر قیمت درب اتوماتیک کرو تاثیر گذار است، یکی از ابتدایی ترین نکات شیشه سکوریت نصب شده بر روی درب می باشد.

به دلیل شکل ظاهری(منحنی شکل) شیشه های نصب شده هزینه بیشتری برای آن درنظر گرفته می شود، نوع یراق آلات و موتور نصب شده روی درب کرو نیز از عوامل موثر بر قیمت درب کرو می باشد.

نصب درب شیشه ای اتوماتیک خم یا کرو هزینه بالایی را در بر دارد،اما یکی از زیبایی های بی مانند در فضا سازی بنای شما به حساب خواهد آمد.

درب های اتوماتیک منحنی از نظر نمای ظاهری، یکی از زیباترین نماهای درب اتوماتیک را دارا می باشند و به ساختمان یا محل مورد نظر جلوه خاصی می بخشند.

درب شیشه ای اتوماتیک کرو  یا محدب که برای ورودی هتلها و اماکن بزرگ که تبادل حرارت داخل و خارج آن بسیار اهمیت دارد استفاده می شود.

درب شیشه-ای اسلایدنیگ کرو محدب

درب اسلایدینگ 4 لت تلسکوپی

درب اتوماتیک تلسکوپی به گونه ای از درب اتوماتیک گفته می شود که لت ها ( لنگه های درب برقی ) به جای اینکه به سمت مخالف هم حرکت کنند، به یک طرف می روند.

در این حالت هر دو لت درب اتوماتیک متحرک می باشد و لت های درب برقی روی یکدیگر حرکت می کنند به گونه ای که لت دوم با سرعت ۲/۱ نسبت به لت اول حرکت می کند تا با سرعت مناسب و هماهنگ با هم به سمت دیوار یا لت ثابت تعبیه شده برسند.

درب اتوماتیک تلسکوپی نسبت به درب برقی کشویی برای مکان هایی که مشکل عرض ورودی را دارند بسیار توصیه می شود؛ چون درب اتوماتیک تلسکوپی نسبت به حالت کشویی ۳/۲ عرض بازشوی بیشتری می دهد.

این در حالی است که درب برقی کشویی به شما ۲/۱ عرض بازشوی مفید می دهد. درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی بعد از درب اتوماتیک شیشه ای اسلایدینگ پرکاربردترین نوع درب اتوماتیک می باشد.

نصب درب اسلایدینگ 4 لت تلسکوپی

نصب درب اسلایدینگ ۴ لت تلسکوپی  مشابه درب اتومانیک کشویی / اسلایدینگ دارد با این تفاوت که بازشوی مفید آن ۳۳% بیشتر است و البته قیمت تمام شده درب اتوماتیک تلسکوپی نیز در حدود ۳۰% گرانتر می باشد.

نصب درب اتوماتیک تلسکوپی برای جاهایی که میزان تردد بالا است یا نیاز است در مدت کوتاه جمعیت زیاد سریعا از درب عبور کنند مناسب می باشد.

همچنین برای محل هایی که نیاز است تجهیزات عریض از درب عبور داده شود نصب درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی توصیه می شود.

درب اسلایدینگ ۴ لت تلسکوپی اتوماتیک شیشه ای با توجه به عرض محل نصب در دو نوع ۶ لنگه (۲ لت ثابت و ۴ لت متحرک) و ۳ لنگه (۱ لت ثابت و ۲ لت متحرک) ارائه می شوند.

درب برقی تلسکوپی شامل ۴ لنگه متجرک می باشد که با توجه به مکان اجرا ۲ لت با هم و به صورت همزمان به سمت راست و ۲ لت به سمت چپ می رود.

در این حالت در دو طرف درب برقی باید فضای مناسب برای قرار گرفتن لت های متحرک درب اتوماتیک وجود داشته باشد.

درب اسلایدینگ دو لت تلسکوپی یک طرفه

نصب درب اسلایدینگ تلسکوپی به صورت خطی باز و بسته می شود و اختلاف اصلی آن با نمونه تلسکوپی یک طرفه در نوع باز و بسته شدن است.

در نصب درب اسلایدینگ ۲ لت تلسکوپی یک طرفه سیستم با روی هم قرار گرفتن هر لنگه روی دیگری و جاگیری در روی لت آخر ( لت ثابت ) بازشوی بیشتری در همان فضا به مشتری می دهد .

عملکرد این دستگاه مانند درب های اتوماتیک کشویی ساده است با این تفاوت که به منظور استفاده بیشتر از عرض دهانه ورودی ساختمان ( عرض باز شو ) دو لت متحرک بر روی یک لت ثابت یا بر روی دیوار باز می شوند.

باز شدن از یک جهت ( راست به چپ و یا برعکس ) به سمت لت ثابت را درب یکطرفه می نامند، درب تلسکوپی یکطرفه بیانگر محدود بودن محیط یا نیاز برای بیشترین میزان باز شدن درب است .

باز شدن از یک جهت به سمت لنگه ثابت یکی از این حالات است که می توان به اقتضای شرایط برگزید.

نوع فضای اختصاص داده شده برای تعبیه درب یکی از مهمترین عواملی است که در تصمیم گیری افراد در مورد تهیه نوع درب تاثیرگذار است.

درب اسلایدینگ دو لت تلسکوپی یک طرفه

گالری تصاویر

درب شیشه ای اتوماتیک اسلایدینگ

گالری تصاویر

 شیشه اتوماتیک اسلایدینگ 4 لت

پروژه های درب شیشه ای اتوماتیک اسلایدینگ