شیشه تاشو بالکن (جام بالکن)

شیشه تاشو بالکن یا جام بالکن یا شیشه تاشو بادبزنی و یا شیشه بالکن تماما نام محصولی است که بوسیله آن فضا های عریض  تراس ها و یا جلوی بالکن های منازل و یا ساختمانهای اداری و حتی در بعضی موارد اطراف استخر ها را به آن مجهز می نمایند و با استفاده از این نوع درب های تاشو  و کمجا به راحتی در مواقع لزوم، مثل زمانهایی که در تراس نشسته و ناگهان باران و باد های گزنده مانع استفاده و لذت محیطی می باشند.

مانند مواقعی که گرمای بیرون و هجوم گرد و غبار و طوفان های فصلی رخ می دهد و بسیاری از مواردی که شهروندان را به استفاده از این محصول ترغیب می نماید.

تاریخچه این محصول و یا به قولی ابداع آن  به دهه های  گذشته به کشور ترکیه می رسد ولی متاسفانه نمونه های اولیه ی این درب های شیشه ای تاشو از کیفیت مطلوبی برخوردار نبود و قرقره ها و چرخ هایی که در ریل های فوقانی و انتهایی از آن استفاده می شد از کیفیت و ظرافت و نرمی مطلوبی برخوردار نبود.

عملکرد شیشه تاشو بالکن

ضمن اینکه ریل های فوقانی و انتهایی که در واقع مهمترین قسمت درب های شیشه ای جام بالکنی میباشند نیز از مقاطع و محاسبات امروزی برخوردار نبود یراق آلات هادی و درپوش ها هیچکدام استاندارد عمل نمی کرد و این محصول امروز پس از گذشت قریب به بیست سال از تولدش در ایران در بالاترین سطح کیفی خود قرار دارد و حتی نمونه های متفاوت آن برای مصارف مختلف طراحی گردیده  و به بهره برداری رسیده که به اختصار در مورد هرکدام در ادامه توضیح خواهیم داد.

اگر بخواهیم به اختصار از ساختار کلی و عملکرد جام بالکن شیشه ای توضیحاتی داشته باشیم باید بگوییم شیشه تاشو جام بالکن متشکل از دو پروفیل آلومینیوم افقی نصب‌ شده بر روی ساختار سقف، نرده و غیره برای اتصال پانل‌های شیشه‌ای است.

در این حالت از جام نشکن روی پروفیل جام بالکن استفاده می‌شود، این محصول با ضخامت ۶، ۸، ۱۰ یا ۱۲ میلی‌ متر روی اسلایدها نصب می‌ شود. در این حالت قفل روی اولین قاب شیشه‌ ای برای باز و بسته کردن آن نصب می‌ شود و در برابر وزش باد و اثرات ناشی از آن مقاوم است.

سیستم های بالکن شیشه ای عمدتا با حرکت شیشه در ریل های آلومینیومی کار می کند و همه پنجره ها در گوشه ی مناسبی از بالکن جمع می شود.

نصب شیشه تاشو بالکن (جام بالکن)

نصب جام بالکن ها یا شیشه های تاشو بستگی به نوع مصرف و محل استفاده از ساختار های استراکچری متفاوتی برخوردار میباشند  که عمدتا به سه نوع  شیشه های بالکن و جام ویترین فروشگاهی مدل کلاسیک و جام ویترین فروشگاهی مدل پروانه ای  که  مدل پروانه ای نیز  در دو تیپ متفاوت از یکدیگر نصب و اجرا می گردد و تفاوت عمده آن در ساختار و شکل جمع شدن آن میباشد.

ولی برای اجرای استراکچر در دو مدل اولیه  حتما باید استراکچر فلزی هم در پایین و هم در بالای محلی که باید جام بالکن شیشه تاشو نصب گردد از قبل اجرا و از عمده مواردی که باید در اجرا ی آن دقت لازم به عمل بیاید موازی بودن به سطح تراز  هر دو قطعه و شاقول بودن تمام اجزای آنها نسبت به یکدیگر میباشد زیرا از مهمترین پارامتر هایی میباشد که باعث می شود شیشه ها به راحتی داخل ریل ها حرکت کرده و به ترتیب در محل خود قرار گرفته و چه در زمان بسته بودن بدون درز باشند و چه در زمان باز  شدن بدون تیک و لرزش بازگردند.

مدل های شیشه تاشو بالکن

در مدل پروانه ای شیشه های تاشوم جام بالکنی به دلیل اینکه شیشه  ها فقط در قسمت فوقانی به اتصالات ریل و چرخ نیاز دارند و در قسمت پایین فقط فریم شیشه و قفل اهرمی مخصوص آن قراردارد برای اجرای استراکچر فقط به یک پروفیل مستحکم آهنی در عرض کار در قسمت فوقانی نیاز است و در این مدل ریل ها و چرخ ها کاملا از دو نوع دیگر متفاوت بوده و فریم نگهدارنده شیشه ها نیز به جای فریم 4 سانتی 8 سانتی می باشند و از مزایای این سیستم  حذف ریل پایین بوده و مانع پاگیر بودن ریل می گردد و  در زمانی که شیشه ها باز و به کناری جمع می گردد  هیچ  مانع  بر روی سطح زمین وجود ندارد.

در مدل های پروانه ای که اغلب برای رستورانهای چند منظوره استفاده می شود امکان تقسیم کردن فضا به قسمت های مختلف  بوجود می آید و هرکدام برای خود دربی مستقل برای سرویس و خدمات خواهند داشت و در مواردی که بخواهند از کل مجموعه به یک منظور استفاده کنند تمام شیشه ها را به کناری زده و فضای سالن را یکپارچه می نمایند.

نصب جام بالکن

با نصب شیشه تاشو بالکن (جام بالکن) بالکن ها بدون اینکه کاربری خود را از دست بدهند، در هر زمان که مورد نظر مصرف کننده باشد، باز شده و در گوشه ای جمع می شود. هر زمانی هم که مایل باشند فضای بسته ای داشته باشند با انعطاف پذیری که این سیستم دارد این امکان به آسانی مهیا است.

بالکن های شیشه ای به خاطر ماهیت شیشه ای خود شفاف بوده و تاثیری در نمای بیرونی ساختمان ندارند و با معماری عمومی ساختمان همخوانی دارند. به واسطه تغییر بالکن و با نصب شیشه تاشو بالکن (جام بالکن) بالکن ها تحت تاثیر تغییرات جوی همچون باران، برف و غیره قرار نمی گیرد.

در عین حال بالکن های شیشه ای در برابر سر و صدا، گرد و خاک، برگ، گرده، حشرات، حیواناتی که می توانند به بالکن ها وارد شوند و پسماندهای آن ها و هرگونه موارد ناخواسته ی محیطی قرار نگرفته و مانع می شوند.

سیستم بالکن شیشه ای، فضایی برای تمامی فصل‌ها را برای شما ایجاد خواهد کرد. با نصب شیشه تاشو بالکن (جام بالکن) فضای تراس شما به شدت جذاب خواهد شد و می‌توانید نهایت لذت را از مناظر بیرون ببرید

نصب شیشه جام بالکنی بسیار ساده  بوده و در صورت آماده بودن استراکچر اولیه فلزی در کوتاه تربم زمانی نصب و تحویل می گردد. کلیه متعلقات و یراق آلات این محصول از آلومینیوم و مواد اِ بی اس بوده و بسیار مقاوم و با کیفیت میباشد..

شیشه تاشو بالکن (جام بالکن)
پروژه شیشه تاشو بالکن
شیشه تاشو بالکن (جام بالکن)

مزایای شیشه تاشو بالکن (جام بالکن)

امروزه نصب و اجرای محفظه شیشه ای بالکن بسیار مرسوم و مورد توجه قرار گرفته است. بدنه اصلی بالکن شیشه‌ ای شما، از پانل‌های شیشه ای عمودی تشکیل شده که برای شما دیدی بدون مانع، بدون توجه به شرایط آب و هوایی را فراهم می کند.

از مزایای شیشه تاشو بالکن (جام بالکن) هر یک از پانل‌های شیشه‌ای نصب شده می تواند مستقل از دیگری، به‌ عنوان یک درب کشویی یا لولایی نصب و مورد استفاده قرار گیردهمچنین مزایای شیشه تاشو بالکن (جام بالکن) نگهداری و نظافت فضا را برای شما، بسیار دلچسب تر و سریع‌ تر خواهد کرد.

شیشه های مورد استفاده در بالکن از نوع سکوریت و از مقاومت بالایی برخوردارند. چون  شوک وارد شده در زمان تولید آن است. در اثر درجه حرارت بالای وارده به آن و سرد کردن ناگهانی شوکی به آن وارد می‌شود و مقاومت آن را بالا می‌برد و برای استفاده در تراس‌ های شیشه‌ ای مناسب است.

از دیگر محصولاتی که از این دست ساخته می گردد کابین های دوش حمام میباشد که در محل خود به اختصار در مورد آن توضیح خواهیم داد.

گالری تصاویر

شیشه تاشو بالکن (جام بالکن)

پروژه های شیشه تاشو بالکن (جام بالکن)